onsdag 14 mars 2012

Avundsjuk? Jag?

Fanny ringde till mig tidigare idag:
"Jag är på väg in till Konserthuset. De ringde innan och ville att jag skulle jobba".
"Jaha, vilka är det som spelar ikväll?"
"Vet inte vilka det var, något gammalt band".
Nyfiken som jag är gick jag ut på programbolagets hemsida och tittade. SMOKIE! Det är Smokie som spelar. Och på fredag spelar Jill Johnson. Till det har har jag faktiskt köpt biljetter. Jag och Mikael ska gå, och Fanny då... för hon jobbar!

Mikael är inte speciellt långt hemifrån. Han är på försäljningsmöte i Mullsjö på Björkhaga, och han bor i sviten. Suck! Det är nästan så jag skulle vilja jogga dit, bara för att få bada i den snygga jacuzzin han har i sitt badrum...

Annars är jag ganska nöjd med dagen. Jag har fått ordning på min bokföring, så nu är jag i fas igen. Min blivande roman har utökats med ytterligare några ord, och kvällen är ju ung, så jag hoppas på några ord till. Inte vill jag byta ut en kväll framför datorn mot att vara på konserthuset och lyssna på Smokie, eller äta en trerätters efter bubbelbad och bastu på Björkhaga, inte en chans!

5 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Snygg layout på bloggen! JAG blir däremot avundsjuk, hade gärna gått och sett Smokie! Synd att jag har missat att de är i stan och spelar. //Kram maria

Anonym sa...

Smokie, oj jag blir sotis iaf. Stackars dig som får jobba med bokföring men i alla fall använda ordets rikedom framåt kvällen. Jag säger bara.. Living next door to Alice
Kram

Habowoodfrun sa...

Fanny är hemma igen och tyckte att "grabbarna" i Smokie var såååå trevliga och sååååå charmiga. De gav henne både läcker turné t-shirt och signerat program, och lön såklart!!!

Tilda Larsson sa...

Måste bara säga att din blogg har blivit jättefin och mycket enklare att läsa!
kram på dig :)

Habowoodfrun sa...

Tack Tilda!