måndag 27 december 2010

"over there"

Det är alltid lika spännande och kul när vi får julklappar från USA. Idag anlände årets paket. Det är våra underbara släktingar "over there" som förgyller våran tillvaro. De skickar alltid födelsedagspresenter till barnen också. We are spoiled!!!

Barnen fick var sin 20-dollassedel som de förhoppningsvis kan använda till sommaren eftersom vi, om allt går enlig planerna, ska åka dit igen.

Min kompis Maria och hennes familj kom precis hem från Florida. Senast de var där var vi med, det var på höstlovet för två år sedan. Året dessförinnnan var jag i New York med Maria och Sofia.

Lite Florida nostalgi

Maria och jag träffades faktiskt i LA -89 när vi var aupairer där och vi har hängt ihop sen dess. Det har blivit 6 turer till USA för mig, so far... och jag planerar alltid en ny resa.
Jag har en kronisk längtan till USA. Tyvärr, jag blev ingen Hollywoodfru, bättre upp; jag blev en HABOWOODFRU!!!

Och i sann Habowood-anda har jag varit på gymmet idag igen. Mikael och jag testade Bodypump. Jag hade nog på minst vikter av alla, men jag kommer nog känna av det imorgon ändå. Hoppas det inte är allt för illa på onsdag, för då ska vi testa Zumba.

Inga kommentarer: