lördag 25 december 2010

Juldagen

För en vecka sen så köpte jag ett gymkort till min man. Själv har jag haft mitt i lite över ett år och jag har faktiskt använt det en hel del. Det är annars en sån grej som brukar bli väldigt dyr per gång för man är bara entusiastisk i början.

Vi tränar på atlantis i Habo och det är så kul för de har gjort en jätterenovering där precis. Jag har tyckt att det varit fräscht hela tiden men nu har de utökat med fler salar för pass och spinning.

Jag tycker egentligen bäst om att träna på morgonen, helst vid 6-tiden när de öppnar. Det känns så gott att kunna säga på förmiddagen att jag har redan sprungit 5 km.

Idag kom vi dit först vid 12, och väl framme upptäckte jag att jag glömt mina löparskor hemma. Utav någon anledning tyckte jag att de behövde vädras efter förra träningen och hade inte själva hittat tillbaka till träningsväskan. Men när jag ändå hade tagit mig dit fanns inga ursäkter, dels så erbjöd sig underbara Lina i omklädningsrummet att jag gärna fick låna hennes, vilket gladde mig men jag tackade ändå nej. Tog istället tillfället i akt och sprang i strumlästen, det gick alldeles utmärkt. Det är inget jag tänkt tillämpa när jag ska springa Göteborgsvarvet, men hellre några kilometer i bara strumpor än ingen träning alls.

Vår julgran

Eftermiddagen tillbringades hos svärföräldrarna i Taberg och firades med med släkten på den sidan. Mer mat och mer julklappar.

Vi stannade också till hos Mikaels farbror med familj på vägen hem. Där fanns Mikaels kusin John som bor i Oslo. Fanny ska till dem i mars när hon ska på Taylor Swifts konsert.

Inga kommentarer: