onsdag 29 december 2010

Frukost tips

Allt blir mycket bättre om man börjar dagen på rätt sätt. Själv tycker jag det är underbart att äta frukost och jag är mycket noggrann med vad jag äter då. Min absoluta favorit är hemgjord müsli, naturell yoghurt och lite blåbär.


Anns hemgjorda müsli:

  • 5dl havregryn
  • 5dl rågflingor
  • 1dl havrekli
  • 1dl vetegroddar
  • 1dl kruskakli
  • 1dl solrosfrön
  • 1dl krossade linfrön
  • 1dl pumpakärnor
  • 1dl riven kokos
  • 1dl sesamfrön
  • 1dl hackade nötter, tex valnötter och mandel


Ugn på 225c. Blanda allt i en långpanna och spraya med lite vatten, för att det inte ska brännas. Ha inne plåten i sammanlagt 20 minuter, men efter var 5e min, ta ut och rör om och spraya mer vatten.


Det här är mums för magen!


Jag har verkligen träningsverk efter bodypumpen i måndags, och idag var det dags igen: Zumba! Det var jättekul. Jag är så glad att Mikael följer med och idag var han inte ensam kille, eftersom ledaren också var det. Nu återtår det att se om vi testar våra nya moves på nyårsfesten.

Inga kommentarer: