söndag 8 januari 2012

Just do it!

Visst är det många gånger man tänker: "Åh, de där borde vi ta och bjuda hem", men så blir det aldrig av. Våran lista är i alla fall jättelång, för det finns så många goa personer där ute. Igår fick vi äntligen till det med familjen Bertling.


Jag testade ett nytt (amerikanskt) recept på dem, och jag kan mycket väl tänka mig att det finns med i den fina presenten de gav oss.



Wild Rice Salad
  • 2,5dl vildris
  • 1liter vatten
  • 2msk grönsaksfond
  • 3-4 scharlottenlökar
  • 1,5 dl torkade tranbär
  • 1,5dl valnötter
  • 1 påse baby spenat
Vinegrette:
  • 3tsk olivolja
  • 3tsk vitvins- el äppelcidervinäger
  • 1/2tsk honung
Koka riset i vatten + fond i 45-60 min.
Hacka lök och nötter, blanda med tranbären och rosta detta i en torr panna.
Skaka ihop vinegretten.
Blanda allt utom babyspenaten och låt stå minst 8tim men helst över natten.
Vid servering, varva risblandningen med babyspenaten i en vacker skål.

Servera gärna kyckling eller kalkon till!

För oss blev det en härlig kväll med mycket skratt och en hel del viktiga insikter. Jag tror man kan sammanfatta kvällen med dagens rubrik: Just do it!





Inga kommentarer: