måndag 23 januari 2012

Attjo!

En liten förkylning har smugit sig in hemma hos oss. Sixten tyckte det var mycket passande att han blev sjuk på en måndag, vilket är en av hans tre speldagar i veckan. Jag själv, som bara är lite hängig, kurerar mig med honungsvatten:
  • pressad citron
  • lite akacia honung
  • färsk ingefära
  • hett vatten

Att vara sjuk ingår inte riktigt i planen. Det finns egentligen inte tid för det. Men när den väl slår till, då gäller det att dra ner på tempot och gilla läget. Kanske det är var kroppen behöver just då - lite vila!

I helgen läste jag klart Jonathan Ljungqvists bok. Han delar frikostigt med sig av sina erfarenheter och tankar. Jag antar att det är extra roligt att läsa när man vet vilka de flesta som han skriver om är. Killen är bara 19 år och har redan skrivit sin första bok. Jag ser fram emot fortsättningen!

Inga kommentarer: