måndag 2 april 2012

Planering

Måndagar är min planeringsdag. I bästa fall gör jag en matlista på vad vi ska äta under veckan. När jag gör det, äter vi automatiskt lite nyttigare, då finns ju allt hemma för att tillaga bra och goda middagar. Storhandlar, det gör jag alltid på veckans första dag! De där timmarna när Sixten är i skolan springer snabbt iväg. Nu är det ju påsklov, så han får snällt följa med idag. Jag har lovat att vi ska äta på McDonalds idag, det får bli kycklingsallad för min del.

Jag inspireras av kokböcker, Gi-bilagor och reklamutskick.
Planering pågår
!
Dagens frukost! Så här brukar det se ut för mig: Naturell yoghurt, krossade linfrön, solrosfrön, valnötter och frysta blåbär.

Gårdagens middag
Mikael gjorde gorgonzolafylld fläskfilé inlindad i bacon, mmm... och till det gjorde jag blomkålsmos. Just blomkålsmos är ett perfekt substitut till potatismos. Jag ångkokar blomkålsbuketter i 8 min. (går bra att koka vanligt i lättsaltat vatten) sen mixar jag det med en mixerstav och smakar av med salt och vitpeppar. Enkelt och gott!

Inga kommentarer: