tisdag 28 augusti 2012

Bruduppsättning


I lördags hade jag den stora äran att få "klä en brud" som det heter på fackspråk när vi frisörer gör en håruppsättning på en blivande brud. Det är alltid jätteroligt, men samtidigt väldigt krävande eftersom det gäller att leverera på topp just där och då. Jag laddar upp precis som innan en tävling. Först träffar jag den blivande bruden någon vecka innan då vi går igenom hur frisyren ska vara, och om hon ska ha slöja, diadem, krona, blommor eller någon annan smyckning i håret. Vad hon ska ha för klänning, blombukett och om det är något tema på festen är också detaljer jag vill veta. Många har med sig bilder på frisyrer och det tycker jag är bra, då har vi något att utgå ifrån och många gånger är det lättare med bilder än att förklara med ord.
Själv vill jag sedan gå och lägga mig tidigt kvällen innan dagen D och på morgonen ladda med en stor härlig frukost, allt för att vara på topp.
Något som jag ofta poängterar är att mitt mål är i alla lägen att kunden ska bli nöjd. Visst är det ett plus i kanten om jag också tycker om det, vilket jag oftast gör, men det är inte huvudmålet. Nöjda kunder - gör mig nöjd!
Nu inväntar jag med spänning korten från helgen brud, och då kom jag på att jag inte visat er korten på min senaste brud Sarah, så de kommer här:




Visst är de fina  ♥
Hoppas ni hade en underbar dag Sarah och Andreas! Och lycka till i framtiden!

1 kommentar:

Pingvinmamman sa...

Hittade DVD från vårt bröllop -99 och såg när du fixade mitt hår. Det som aldrig ville torka ;)
Monika Kylli (född Jakobsson)